Translate

niedziela, 15 stycznia 2017

Zaginiony - seria "Opowieści Margit Sandemo"

Parę lat temu odkryłam, że podoba mi się klimat i styl pisania autorek skandynawskich. A wszystko to za sprawą lektury kilku powieści norweskiej pisarki Margit Sandemo, wydanych w serii "Saga
o ludziach lodu". Akcja sagi rozpoczyna się w 1581 r. Opowiada
o losach potomków Tengela Złego, który zawarł pakt z samym diabłem. Wśród bohaterów znajdziecie ludzi jak i postaci fantastyczne (czarownice, duchy itp.). Panie lubiące opowieści obyczajowe
z wątkami kryminalnymii romansowymi nie będą zawiedzione. Przyznam się z ręką na sercu, że nie przeczytałam wszystkich tomów sagi i w dodatku czytałam poszczególne tomy bez zachowania kolejności występującej w serii. Sprawdziłam dla Was kochani
w Internecie czy można kupić jeszcze tę sagę.W roku 2016 wyszły nowe wydania nakładem Wydawnictw Axel Springer Polska
i Nordi-Press.

Postanowiłam sięgnąć po inne książki tej autorki - tym razem z serii "Opowieści Margit Sandemo". Poszczególne tomy możecie czytać spokojnie nie po kolei :).

"Zaginiony" to tom 27 wyżej wspomnianej serii. Akcja powieści przenosi nas w czasy I wojny światowej do Francji. Tam ginie bez wieści młodzieniec David de Saint'Colombe. Jego siostra bliźniaczka Sissi,  nie namyślający się długo rusza na poszukiwania. Przybywa
z Norwegii do Francji. Tam poznaje przypadkowo Marca le Fey, który poznał jej brata. Pomaga jej w poszukiwaniach. Mimo swojej opryskliwości i wycofania okazuje się być dobrym człowiekiem.

Czemu warto sięgnąć po tę książkę:
- wartka akcja,
- niespodziewane zwroty akcji,
- nieoczywiste zachowania bohaterów,
- momenty śmieszne, wzruszające, kryminalne, romantyczne.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz